فرقی نمی‌کند که شما موسیقی یا صدا طراحی می‌کنید، ابزار مناسب و صحیح می‌توانند به شما در رسیدن به بالاترین کیفیت و سرعت بیشتر در میکس کمک شایانی کنند

Nuendo

نواِندو یکی از پیشرفته ترین ابزارهای ادیت صدا در مرحله پس تولید فیلم است. این نرم افزار اکنون توسط متخصصان زیادی در صنعت فیلم، تلویزیون و ساخت بازی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. Nuendo به قدری قدرتمند است که از همان زمان اولیه انتشار، بعنوان ابزاری حیاتی و کاربردی در صداگزاری فیلم مورد استفاده قرار گرفت. سازندگان این نرم افزار با استفاده از بازخوردی که از حرفه ای های این صنعت بدست آوردند، در به روزرسانی های نرم افزار توانستند گردش کاری را بسیار بهبود بخشند و ویژگی ها و ابزارهای پیشرفته تری را به آن اضافه کنند.

در زمینه پیکربندی تِرَک ها و تنظیم دقیق ویژگی های هر یک از آبجکت های آن ها، Nuendo قابلیت های پیشرفته ای نظیر بررسی و تعیین سورس آبجکت ها را برای کاربرانش فراهم نموده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Steinberg Nuendo:

– پیکربندی آبجکت ها برای تِرَک های موجود

– تنظیم آهنگ، کانال گروهی و یا حتی ابزار VST بعنوان سورس آبجکت های یک تِرَک

– شامل رندر Dolby Atmos VST که بدون نیاز به سخت افزار یا نرم افزار دیگری، امکان مانیتورینگ بلادرنگ و رندر مجدد میکس های مبتنی بر آبجکت را فراهم می کند.

– سازگار با صداهای چندکاناله و Dolby

– سیستم Automated Dialog Replacement (ADR)

– امکان وارد نمودن لیست های EDL در فرمت های CMX 3600

Avid Pro Tools

نرم افزاری برای ضبط، ویرایش و میکس فایل‌های صوتی و یکی از حرفه ای ترین پلتفورم‌های صوتی در دنیا می‌باشد. این نرم افزار قدرتمند به شما با امکانات حرفه ای خود در تنظیم، ضبط، ویرایش و میکس بزرگ ترین تولیدات صوتی کمک خواهد کرد. این نرم افزار با سیستم‌های Pro Tools|HDX و Pro Tools|HD ارائه می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید از امکانات Pro Tools software 10 در کنار دیگر امکانات جدید و جریان کاری آن استفاده کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Avid Pro Tools HD:

– افزایش سرعت ویرایش و میکس توسط Clip Gain و تنظیم و هماهنگی سریع Level‌ها

– ترکیب فونت‌های مختلف صوتی: امکان  استفاده از فرمت‌های مختلف صوتی در یک فصل بدون نیاز به چند نسخه ای شدن فایل

– ضبط و تنظیم با کیفیت بالاتر صدا با Headroom بیشتر در فرمت ۳۲bit

– کارآیی بالاتر و انعطاف بیشتر با استفاده از ابزار پیشرفته کار با دیسک با ۴ برابر بیشتر ADC

– پلاگین‌های بیشتر : صدای System 5 با استفاده از Avid Channel Strip و پشتیبانی از پلاگین جدید AAX داشته باشید

– ساخت میکس‌های بزرگ تری تا ۷۶۸ ترک صوتی و ۵۱۲ ترک AUX

– کارآیی بهتر ضبط و اجرا با استفاده از Cache بهتر دیسک و بارگذاری کل فصل‌ها در RAM

– کنترل دو سیستم بر پایه Pro Tools HD توسط کنسول D-Command در حالت Mult

– سازگار با صداهای چندکاناله و Dolby

Adobe Audition

ادبی اودیشن یک ویرایشگر صوتی بسیار حرفه‌ای و کارآمد با مجموعه‌ای از قابلیت‌های کوچک و بزرگ است که همه کاربران را می‌تواند در انجام یک پروژه یاری دهد. تمامی امکانات لازم برای ویرایش فایل‌های صوتی در این ابزار آماده شده است. سازگاری با اکثر تکنولوژی‌های جدید، پسوندهای صوتی، ورودی‌ها، انواع خروجی‌ها و به طور کلی استانداردهایی که در رابطه با فایل‌های صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد جزء کلیدی‌ترین خصوصیات این ابزار محسوب می‌شوند. اما به واسطه سازگاری‌های Adobe Audition با سخت افزارهای مختلف، سرعت عملکرد نرم افزار فوق العاده بالاست و زمان لازم برای Render کردن پروژه‌ها بسیار کم است. سازگاری کامل با دیگر محصولات ادوبی نظیر Adobe Premiere Pro و وجود صدها افکت صوتی جز مواردی هستند که دست کاربران حرفه‌ای را بازتر خواهند کرد.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Adobe Audition:

– طراحی پیشرفته صدا

– ویرایشگر Multi-track پیشرفته

– سازگار با جدیدترین تکنولوژی‌های صوتی

– شناسایی و سازگاری با پسوندهای مختلف صوتی

– سازگار با صداهای چندکاناله و Dolby