Adobe – After Effects

وب سایت: https://www.adobe.com/products/aftereffects.html

ادبی افتر افکتز که با نام “AE” شناخته می‌شود، یک برنامه حرفه‌ای گرافیک و پردازش ویدئو، برنامه ای برای سرهم کردن لایه های ویدئویی برای تولید جلوه های ویژه است و یکی از اصلی ترین برنامه برای پس تولید ویدیو بحساب می آید که عمدتاً برای ایجاد گرافیک‌های پویا، ایجاد انتقال بین تصاویر، ساخت جلوه‌های بصری استفاده می‌شود. ، تیتراژ، نوشته های گرافیکی، عناوین در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی معمولا با این نرم افزار تولید می‌شود. شرکت‌های تولید انیمیشن، استودیو‌های پس تولید، و استودیو‌های چند رسانه‌ای. با استفاده از این نرم‌افزار، موشن گرافیک و جلوه‌های بصری تولید می کنند و می‌توانید هر ایده‌ای را در نظر بگیرید و آن را به حرکت درآورید.

FXhome – HitFilm Pro

وب سایت: https://fxhome.com/hitfilm-pro

FXhome HitFilm Pro یک نرم‌افزار جامع پردازش ویدیویی است که ویرایش ویدیو، جلوه‌های بصری و تصاویر سه‌بعدی را ادغام  می‌کند و به شما امکان دسترسی به بیش از ۸۸۰ تنظیمات از پیش ذخیره شده را می‌دهد، فضای سه‌بعدی واقعی را برای ایجاد موشن گرافیک‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهد، افراد مبتدی تا حرفه‌ای، می‌توانید به راحتی از آن نرم افزار برای دستیابی به جلوه‌های ویدیویی با کیفیت استفاده کنید.

Autodesk – MAYA

وب سایت: https://www.autodesk.com/products/maya/overview

مایا یک برنامه بسیار شناخته شده انیمیشن، مدل‌سازی، شبیه‌سازی و رندر سه بعدی است که به راحتی می‌تواند به کاربران در ساخت آثار سه بعدی خود کمک کند. این نرم‌افزار کاملاً کاربردی، انعطاف‌پذیراست. بنابراین افراد زیادی از آن در تولید انیمیشن‌های سینمایی و تلویزیونی، طراحی انیمیشن، جلوه‌های ویژه بازی، طراحی شخصیت و … استفاده می‌کنند تا شخصیت‌ها و افکت‌های باورپذیر را به زندگی واقعی بیاورند.

Autodesk – 3Ds Max

وب سایت: https://www.autodesk.com/products/3ds-max/overview

تری دی  مکس یکی دیگر از نرم‌افزار‌های عالی مدل‌سازی سه بعدی، رندرینگ و VFX از Autodesk است. هر دو ۳ds Max و Maya شباهت‌های مشترک زیادی دارند. اما Maya بیشتر برای رسانه، انیمیشن و سرگرمی انتخاب می‌شود، در حالی که ۳ds Max در معماری، مهندسی و ساخت و ساز، طراحی و تولید محصول و همچنین رسانه و سرگرمی می‌درخشد.

Maxon – Cinema 4D

وب سایت: https://www.maxon.net/en/cinema-4d

Cinema 4D که با نام C4D نیز شناخته می‌شود، یک نرم‌افزاری سه بعدی قدرتمند با سرعت محاسباتی و عملکرد بالای پلاگین رندر سه بعدی است که توسط شرکت آلمانی Maxon توسعه یافته و عمدتاً در تولید جلوه‌های ویژه فیلم‌ها استفاده می‌شود. سینمافوردی به عنوان یک نرم‌افزار انیمیشن سازی سه بعدی کارایی بالایی دارد و از نظر رندر، عملکرد بسیار خوبی دارد.

SideFX – Houdini

وب سایت: https://www.sidefx.com/products/houdini

هودینی یک برنامه تولید جلوه‌های بصری مبتنی بر گره(node-based) چند منظوره است که طراحی انیمیشن، مدل‌سازی کاراکتر و رندر جلوه‌های ویژه را که معمولاً برای ایجاد جلوه‌های بصری در فیلم استفاده می‌شود، ادغام می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌های هودینی این است که انواع ماژول‌های طراحی جلوه‌های ویژه را برای شبیه‌سازی مایعات، FX تخریب، Pyro FX، دانه‌ها، پارچه، گرد و غبار، آوار، گلوله، شلوغی و غیره ارائه می‌کند. این نرم‌افزار را می‌توان به همراه ‌تری دی مکس، مایا، یونیتی و موارد مشابه برای تولید افکت‌های ویدیویی فوق‌العاده استفاده کرد.

Foundry – Nuke

وب سایت: https://www.foundry.com/products/nuke

تعداد زیادی متخصص، شرکت‌ها و استودیو‌های ویرایش ویدیو وجود دارند که از Nuke برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند، مانند نام‌های بزرگ استودیو انیمیشن Walt Disney، Blizzard Entertainment، DreamWorks Animation، Sony Pictures Animation و غیره. به‌عنوان یکی از نرم‌افزار‌های قدرتمند VFX مبتنی بر گره، صرف نظر از سبک یا پیچیدگی جلوه‌های بصری مورد نیاز، Nuke دارای توانایی پیشرفته‌ای است که می‌تواند به صورت یکپارچه و با ترکیب‌بندی پیشرفته، جلوه های بصری برای فیلم تولید کند.

Blackmagic Design – Fusion

وب سایت: https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/fusion

گفته می‌شود که Fusion پیشرفته‌ترین جلوه‌های بصری، سه بعدی، واقعیت مجازی و راه‌حل‌های گرافیک حرکتی جهان است. اغراق‌آمیز نیست زیرا فیوژن برای تولید جلوه‌های بصری پیشگامانه در هزاران فیلم پرفروش بزرگ هالیوود و نمایش‌های تلویزیونی موفق مانند Ant-Man، Guardians of the Galaxy، London Has Fallen، Game of Thrones، NCIS، The Hunger Games و غیره استفاده شده است. علاوه بر این، Fusion همچنین نقش مهمی در توسعه سینماتیک برای بازی‌های ویدیویی بزرگی مانند Dawn of War III، Halo 5 و موارد دیگر ایفا کرده و به معنای واقعی کلمه، قطعاً برای هنرمندان جلوه‌های بصری، طراحان گرافیک پخش و متحرک و انیماتور‌های سه بعدی انتخاب فوق‌العاده‌ای است.

Next Limit Technologies – RealFlow

وب سایت: https://realflow.com

RealFlow یک نرم‌افزار شبیه‌سازی سیالات و دینامیک برای مایع های در فضا های مختلف است که در صنعت جلوه‌های بصری و سه بعدی استفاده می‌شود و این نرم افزار می‌تواند همراه با سایر برنامه‌های سه بعدی، برای شبیه‌سازی از یک قطره آب گرفته تا دریا و رودخانه، فعل و انفعالات مایع و جامد، اجسام سخت و نرم، مش‌ها و حتی یک سونامی عظیم را تولید کند.

Pixologic – ZBrush

وب سایت: https://pixologic.com/features

ZBrush یک ابزار مجسمه‌سازی دیجیتال است که ویژگی‌های مدل‌سازی، بافت، نقاشی و جلوه‌های بصری را ترکیب می‌کند و با عملکرد‌های قدرتمند آن، می‌توانید از برس‌های آن برای مدل‌سازی، بافت و رنگ‌آمیزی خاک رس مجازی در یک محیط بلادرنگ استفاده کنید. این انعطاف‌پذیری بیشتری را در مجسمه‌سازی دیجیتال، مدل‌ها، تصاویر و غیره فراهم می‌کند که عمدتاً برای طراحان حرفه‌ای و نقاشان هنری مناسب است. در همین حال، ZBrush با سایر برنامه‌های گرافیکی سه بعدی مانند Autodesk Maya، Autodesk 3ds Max، Cinema 4D، Blender و غیره یکپارچه‌سازی می‌کند تا گردش کار مجسمه‌سازی دیجیتال شما را متحول کند.

Blender Foundation – Blender

وب سایت: https://www.blender.org

بلندر یک نرم‌افزار رایگان، متن باز و چند پلتفرمی است که درتولیدات سه بعدی فیلم‌، انیمیشن، جلوه‌های بصری، مدل‌های چاپ سه بعدی، گرافیک‌های حرکتی، برنامه‌های کاربردی سه بعدی تعاملی، واقعیت مجازی و بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. بلندر برای مبتدیان مناسب‌ترین است، و به اندازه کافی سبک است و نیاز به سخت‌افزار بالایی نیز ندارد. به دلیل مقیاس‌پذیری قوی، بسیاری از طرفداران بلندر پلاگین‌های ویژه و همچنین برنامه‌های VFX را توسعه می‌دهند تا آن را قوی‌تر یا تخصصی‌تر در زمینه خاصی کنند.

Solid Angle – Arnold

وب سایت: https://www.arnoldrenderer.com

موتور رندر آرنولد ( Arnold Renderer ) یک برنامه رندر سه بعدی فیزیکی با روش رهگیری نور ( Ray Tracing ) و unbiased است که از طرف شرکت Solid Angle که اکنون متعلق به Autodesk است ساخته شده و برای رفع تقاضا رندرگیری در پروژه‌های انیمیشنی و جلوه‌های ویژه ساخته شده و با برخی از پردازشگرهای اصلی ویدیو و رندر سه بعدی نرم‌افزار‌های VFX مانند Maya، Houdini، ۳ds Max، Cinema 4D، ادغام شده است.

IDV, Inc. – SpeedTree

وب سایت: https://store.speedtree.com

SpeedTree نرم‌افزار مدل‌سازی پوشش گیاهی است که توسط IDV، Inc. ساخته شده و شامل بیش از صد‌ها نوع گیاه و درخت با بافت و کیفیت بالا برای ایجاد و رندر سریع شاخ و برگ مجازی است.